Jedziemy do Woli!

W dniach 13 i  14 czerwca odbył się rajd rowerowy. Jednym z jego celów było zdobycie trzech Woli. Spod szkoły wyruszyliśmy w kierunku pierwszej Woli na naszej trasie, a była nią Wola Burzecka, która kojarzy się z „Potopem” Henryka Sienkiewicza. Po krótkim postoju w Adamowie pojechaliśmy do kolejnej Woli Gułowskiej, której historia sięga przeszło 500 lat. Tu obowiązkowo odwiedziliśmy sanktuarium Maryjne ojców Karmelitów. Ciekawym i tajemniczym miejscem do zwiedzenia było źródełko znajdujące się w podziemiach kościoła oraz cmentarz, na którym znajduje się mogiła żołnierzy z kampanii wrześniowej 1939 roku SGO „Polesie”. Był też czas na słodki posiłek w tutejszej cukierni „Karmelek”. Niestety w drodze do miejsca naszego noclegu - Woli Okrzejskiej, złapał nas deszcz. Do schroniska w szkole przyjechaliśmy nieco przemoczeni. Po zakwaterowaniu i przygotowaniu sobie miejsc do spania udaliśmy się do pobliskiej Okrzei gdzie odwiedziliśmy grób matki Sienkiewicza - Stefanii z Cieciszowskich, weszliśmy na kopiec i zwiedziliśmy kościół parafialny ufundowany przez prababkę pisarza. Na podwieczorek zjedliśmy pizzę i wróciliśmy na nocleg. Drugiego dnia po śniadaniu zwiedziliśmy Muzeum Henryka Sienkiewicza. Można było zrobić sobie zdjęcie na tronie Nerona z filmu „Quo Vadis” i wybić sobie pamiątkową monetę. Po spacerze w parku wyjechaliśmy w trasę. Przez Krzywdę, Jeleniec, Józefów i Ryżki przyjechaliśmy do Łukowa. Łącznie pokonaliśmy około 92 km. Rajd zorganizował p. Damian Zawadzki, a opiekunem był p. Jakub Wiatr.