14 czerwca dwie uczennice naszej szkoły: Maja Szczygielska i Kaja Kotarska pod opieką p. Anny Przeździak wzięły udział w finałowej gali podsumowującej kolejny rok działalności Fundacji Girls Future Ready zajmującej się wspieraniem młodych kobiet w pokonywaniu globalnych wyzwań i przygotowaniach do międzynarodowej kariery. Uroczystość odbyła się w rezydencji ambasadora Stanów Zjednoczonych w Polsce. Cieszymy się, że uczennice naszej szkoły mogły wziąć udział w tak ważnym społecznie wydarzeniu i mamy nadzieję, że będzie ono inspiracją do podejmowanych działań.

Czytaj więcej

Zakończenie roku szkolnego odbędzie się 21 czerwca ok. godz. 9:15 na sali gimnastycznej. Proboszcz Parafii Podwyższenia Krzyża Świętego zaprasza na mszę św. w intencji uczniów, pracowników oświaty i rodziców, która będzie odprawiona o godz. 8:00.

W dniach 13 i  14 czerwca odbył się rajd rowerowy. Jednym z jego celów było zdobycie trzech Woli. Spod szkoły wyruszyliśmy w kierunku pierwszej Woli na naszej trasie, a była nią Wola Burzecka, która kojarzy się z „Potopem” Henryka Sienkiewicza. Po krótkim postoju w Adamowie pojechaliśmy do kolejnej Woli Gułowskiej, której historia sięga przeszło 500 lat. Tu obowiązkowo odwiedziliśmy sanktuarium Maryjne ojców Karmelitów. Ciekawym i tajemniczym miejscem do zwiedzenia było źródełko znajdujące się w podziemiach kościoła oraz cmentarz, na którym znajduje się mogiła żołnierzy z kampanii wrześniowej 1939 roku SGO „Polesie”. Był też czas na słodki posiłek w tutejszej cukierni „Karmelek”. Niestety w drodze do miejsca naszego noclegu - Woli Okrzejskiej, złapał nas deszcz. Do schroniska w szkole przyjechaliśmy nieco przemoczeni. Po zakwaterowaniu i przygotowaniu sobie miejsc do spania udaliśmy się do pobliskiej Okrzei gdzie odwiedziliśmy grób matki Sienkiewicza - Stefanii z Cieciszowskich, weszliśmy na kopiec i zwiedziliśmy kościół parafialny ufundowany przez prababkę pisarza. Na podwieczorek zjedliśmy pizzę i wróciliśmy na nocleg. Drugiego dnia po śniadaniu zwiedziliśmy Muzeum Henryka Sienkiewicza. Można było zrobić sobie zdjęcie na tronie Nerona z filmu „Quo Vadis” i wybić sobie pamiątkową monetę. Po spacerze w parku wyjechaliśmy w trasę. Przez Krzywdę, Jeleniec, Józefów i Ryżki przyjechaliśmy do Łukowa. Łącznie pokonaliśmy około 92 km. Rajd zorganizował p. Damian Zawadzki, a opiekunem był p. Jakub Wiatr.

7 czerwca 2024 r. młodzież naszej Szkoły pod opieką ks. Marka Wasilewskiego i p. Damiana Wyglądały wzięła udział w wyjeździe do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Górkach koło Garwolina oraz do Miętnego na uroczystość obchodów 40-lecia obrony krzyża przez uczniów technikum rolniczego w tej miejscowości. Podczas obchodów odbyła się droga krzyżowa, uczestnicy wysłuchali świadectw, a także wzięli udział we Mszy Świętej celebrowanej przez biskupa diecezji siedleckiej. Uroczystość była objęta patronatem prezydenta RP Andrzeja Dudy.

Czytaj więcej

4 czerwca uczniowie z klas: 1 TŻ , 1 TH, 1 TEK i 4 TH pojechali na wycieczkę do Zakopanego. Podhale przywitało nas deszczem, zatem po długiej podróży udaliśmy się na Baseny Termalne w Białce Tatrzańskiej. Drugi dzień w pełni słoneczny upłynął na pieszych wędrówkach po górskich szlakach. Z Kuźnic wyruszyliśmy do schroniska Murowaniec, a stamtąd nad Czarny Staw Gąsiennicowy. Po drodze podziwialiśmy piękne widoki i słuchaliśmy opowieści przewodnika o tatrzańskiej przyrodzie. Kolejny dzień również spędziliśmy w górach spacerując Doliną Strążyską i wspinając się na Sarnią Skałę, na koniec zjechaliśmy wyciągiem ze stacji Butorowy Wierch do Kościeliska. Było dużo atrakcji, emocje, radość i łzy, a przede wszystkim wzajemna pomoc i wsparcie na szlaku. Ostatni dzień to już tylko zakup pamiątek na Krupówkach i powrót do Łukowa. Wycieczkę zorganizował p. Rafał Pycka, a opiekę nad młodzieżą sprawowali: p. Agata Skwara i p. Damian Zawadzki.

Dnia 7 czerwca w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechów w Grali - Dąbrowiźnie odbyło się ogłoszenie wyników konkursu ,,Bitwa na nakrętki”. Z dumą ogłaszamy, iż Zespół Szkół nr 2 zwyciężył w kategorii szkół ponadpodstawowych. Zebraliśmy 603 kg nakrętek!!! Łącznie we wszystkich kategoriach wiekowych zebrano ponad 11 ton nakrętek, które przeznaczone były na rzesz podopiecznych Hospicjum Domowego dla dzieci w Siedlcach. Dzięki wysiłkom społeczności ZS 2 wsparliśmy hospicjum oraz przyczyniliśmy się do poprawy jakości życia dzieci, które tego potrzebują. Ogromne brawa dla wszystkich za zaangażowanie i Wielkie Serce!!! Pamiętajcie – dobro wraca!!! Koordynatorami przedsięwzięcia były p. Izabela Opolska - nauczyciel wychowania fizycznego oraz p. Anita Woźniak – pedagog szkolny.

Miło nam poinformować o wynikach szkolnego konkursu z języka angielskiego pt. „Mistrz języka angielskiego w ZS2”:     1 miejsce Julia Jerzak z kl. 2 tek     2 miejsce Amelia Zawadzka z kl. 2 tżb     3 miejsce Oliwia Florczyk z kl. 1 t.   Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.   Organizator konkursu p. Kinga Wróbel.

23 maja 2024 r. uczniowie klasy 1 BC wraz z koleżankami i kolegami z klas: 1 BB, 1 TŻ, 2 TŻA, 2 TŻB, 2 TEK udali się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Młodzież miała okazję obejrzeć galerię wystawy stałej kultury i dziedzictwa polskich Żydów oraz wystawę czasową "(po) Żydowskie". Uczniowie poznali wspólne dzieje społeczności żydowskiej i polskiej. Drugim punktem programu była wizyta w Be Happy Museum, gdzie uczniowie mieli okazję porobić zdjęcia i nakręcić filmiki w bajkowo kolorowej scenerii. Opiekę nad uczniami sprawowali p. Katarzyna Świderska i p. Jakub Wiatr.