Rajd rowerowy “ŻUBR 2017”

Białowieża2017

W dniach 2-4 października 2017 roku odbył się kolejny rajd rowerowy. Uczestniczyło w nim 6 uczniów pod opieką p. Moniki Osińskiej i p. Damiana Zawadzkiego. Tym razem udaliśmy się do Białowieskieg Parku Narodowego. Pierwszą część wycieczki pokonaliśmy pociągiem – wybraliśmy drogę przez Siedlce i Czeremchę dojeżdżając do Hajnowki (148 km). Do Białowieży pojechaliśmy przez wieś Czerlonkę, a dalej mało uczęszczanym szlakiem przez puszczę. Wieczorem, korzystając z pięknej pogody, zwiedziliśmy cerkiew św. Mikołaja Cudotwórcy oraz park BPN. Drugi dzień rozpoczął się deszczowo. Czas do południa spędziliśmy na sali gimnstycznej grając w piłkę halową. Tego dnia, zamiast zaplanowanych 60 km przejechaliśmy (w deszczu!) 15 km. Drogą Browską dotarliśmy do Osady “Dziedzinka”, odwiedziliśmy cmentarz ofiar z 1942 roku i przejechaliśmy szlakiem do rezerwatu “Wysokie Bagno”, po drodze zajeżdzając na zieloną granicę z Białorusią. Po południu, kiedy pogoda się poprawiła, spacerowaliśmy po Białowieży. Z platform widowkowych oglądaliśmy rzekę Narewkę oraz zwiedziliśmy kościół parafialny z 1926 roku. Trzeciego dnia do Hajnówki pojechaliśmy przez Pogorzelce, szlak Królewskich Dębów oraz Rezerwat Pokazowy Zwierząt gdzie mogliśmy obejrzeć króla puszczy- Żubra oraz wiele innych zwierząt leśnych. Do Łukowa wróciliśmy pociągiem. Łącznie przejechaliśmy na rowerach 63 km.