Wycieczka na Mazury

 

ZS Nr 2 z wizytą edukacyjną w Młynie Klekotki na Mazurach

   W dniach 20-22 kwietnia 2015 r. 18-osobowa grupa uczniów z Zespołu Szkół Nr 2 w Łukowie, pod opieką p. Piotra Lipińskiego i p. Agaty Skwary, uczestniczyła w wyjeździe edukacyjnym na Mazury zorganizowanym w związku z zajęciami „Zielony hotel” odbywającymi się w ramach projektu „Szkoły nowych możliwości – modernizacja kształcenia zawodowego” realizowanego przez ZS Nr 2 w Łukowie w partnerstwie Fundacją Rozwoju Lubelszczyzny, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
   Celem wycieczki było poznanie przez uczniów w praktyce związków ekologii z hotelarstwem. Młodzież odwiedziła jeden z najbardziej ekologicznych hoteli w Polsce – Młyn Klekotki w Klekotkach k/ Pasłęka. Pracownicy hotelu zapoznali uczniów z zagadnieniami związanymi z zastosowanymi w obiekcie proekologicznymi rozwiązaniami. Prelegenci szczególnie podkreślili rolę użytych innowacji technicznych i technologicznych, które przyczyniają się nie tylko do ochrony środowiska, ale mają znaczny wpływ na obniżenie kosztów eksploatacyjnych obiektu np. zużywania ok. 30% – 40% mniej energii. Hotel Młyn Klekotki wykorzystuje odnawialne źródła energii m.in.: do ogrzewania wody za pomocą kolektorów słonecznych i wytwarzania prądu elektrycznego za pomocą turbiny wodnej. Uczniowie obejrzeli jednostki mieszkalne, restaurację, chińską altanę położoną na środku jeziora, korty tenisowe usytuowane pośród lasów, winiarnię oraz jedyne w swoim rodzaju Sento Spa.
   Wizyta w Młynie Klekotki wywarła duże wrażenie na uczestnikach wycieczki, ponieważ zobaczyli praktyczne zastosowania dla ekologii, o których uczyli się na zajęciach „Zielony hotel”. Uświadomili też sobie konieczność dbania o ekologię i środowisko naturalne w przyszłej pracy zawodowej.
   Dodatkową atrakcją wyjazdu było zwiedzanie Mikołajek i skorzystanie z parku wodnego w hotelu „Gołębiewski”.
   Organizatorzy wycieczki serdecznie dziękują Dyrekcji hotelu Młyn Klekotki
za umożliwienie zwiedzenia go, a p. Magdalenie Wiśniewskiej – kierownikowi recepcji – za okazaną pomoc i życzliwość oraz koordynację działań podczas wizyty w hotelu.

 p1040716