Pamiętajcie, że dziś prima aprilis. W tym dniu bezkarnie można „kogoś nabrać” i „wpuścić w maliny”. A my postanowiliśmy pożartować z najbardziej znanych dzieł sztuki. Zobaczcie efekty „zabawy sztuką” na lekcjach języka polskiego.

01.04.2022 r. w sali nr 73 odbędzie się degustacja ciast i kawy. Inspiracje do słodkich deserów zostały zaczerpnięte z literatury. Jeśli zatem chcesz spróbować: ulubionej szarlotki Marii Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej, ciasteczek imbirowych Stefana Żeromskiego lub babki drożdżowej Juliusza Słowackiego oraz posmakować kawy z miodem i imbirem wg Józefa Minasowicza serdecznie zapraszamy do nowego budynku na długą przerwę. Pomysłodawczyniami przedsięwzięcia są p. Joanna Pucyk i p. Anna Przeździak.

By móc grać potrzebujesz gumy o długości 4 metrów. Zasady są proste – skaczesz, dopóki się nie zmęczysz.Dziesiątka: gra polega na wykonaniu serii skoków przez gumę bez „skuchy”. Dwóch graczy stoi w gumie, trzeci skacze aż do „skuchy” (wówczas następuje zmiana gracza). Skacze się od jedynek do dziesiątek oraz „mleczko" czyli cała seria od jedynek do dziesiątek bez przerwy. Najpierw uczestnicy skaczą na gumie zaczepionej na wysokości kostek, później kolan, ud i pasa.

Gra w kapsle to popularne wyścigi na piasku lub chodniku. Graczy może być wielu, ważne by ich kapsle były różnokolorowe. Na chodniku kredą, na ziemi - patykiem należy narysować tor, po którym będą się poruszać kapslowe „pojazdy”. Im więcej zawodników, tym szerszy tor. Koniecznie trzeba też ustawić przeszkody. Kapsle należy ustawić na starcie, jeden obok drugiego, wierzchnią stroną na spód. Gra polega na tym, by pstryknięciem w falowany bok kapsla przesuwać go do przodu. Pstrykamy na zmianę, a wypadnięcie poza linię toru oznacza stratę kolejki.Zapraszamy do wspólnej zabawy,środa, długa przerwa, teren przed budynkiem ZS nr 2 w Łukowie od strony parkingu.

Na ziemi rysujemy diagram i numerujemy go od 1 do 9 i skaczemy po kolei.Gra polega na tym, by rzutem umieścić nakrętkę na polu – analogicznie jak w podstawowej wersji gry w chłopa. Następnie, skacząc na jednej nodze należy przepychać stopą nakrętkę na pola o kolejnej numeracji. Nakrętka nie może dotknąć linii pola lub wypaść poza nie. Jeżeli niestety tak się stanie, jest to „skucha” i rzucającemu przepada kolejka. Wygrywa osoba, która jako pierwsza przeskoczy wszystkie pola, a w ostatnim ruchu wypchnie nakrętkę poza pole gry.Zapraszamy do zabawy,wtorek, długa przerwa, teren przed głównym wejściem ZS nr 2 w Łukowie.

28 marca 2022 r. w Hrubieszowie odbył się Finał Województwa w Drużynowym Tenisie Stołowym. Wśród uczestników nie zabrakło reprezentantek Zespołu Szkół nr 2 z Łukowa, która wystąpiła w składzie: Aneta Buczyńska z klasy 3BAG, Edyta Czyzio z klasy 3TKG, Paulina Smyk z klasy 3thbG. Nasze tenisistki w ostatecznej klasyfikacji uplasowały się na 9 miejscu pośród drużyn z 24 szkół z województwa lubelskiego. Reprezentacja, poprzez swój występ i wysoką lokatę, zapisuje się w historii sportu szkolnego. Wcześniej tylko jeden raz, w 2007 roku, tenisistki Zespołu Szkół nr 2 uczestniczyły w zawodach szczebla wojewódzkiego. Zatem dziewczętom należą się ogromne gratulacje!

28 marca 2022 r. gościliśmy w Zespole Szkół nr 2 w Łukowie piłkarzy Miejskiego Klubu Piłkarskiego „Pogoń” Siedlce. Klub reprezentowali: Grzegorz Koprukowiak- menadżer oraz zawodnicy: Maciej Górski- napastnik, Marcin Kozłowski- pomocnik i Przemysław Misiak- obrońca. Spotkanie było podzielone na trzy części. Na początek goście opowiadali o sobie, o swojej piłkarskiej karierze i drodze do obecnego klubu. W drugiej części uczniowie zadawali piłkarzom pytania, np. o idoli z boisk futbolowych. Ostatnia, trzecia, część była okazją do zrobienia sobie zdjęcia ze sportowcami oraz zdobycia autografu. Obecni na spotkaniu uczniowie otrzymali vouchery- bilety na mecz „Pogoni” w Siedlcach.
Gra polega na: umiejętnym przejściu przez osiem pól „chłopka” tj. wrzucaniu kamyka w kolejne pola, zgrabnym podskakiwaniu i utrzymaniu się przez dłuższy czas na jednej nodze. Uczestnik wrzuca kamyk w „pierwszą klasę”, staje na jednej nodze, wskakuje w pole, podnosi kamyk, przeskakuje resztę pól i wyskakuje na zewnątrz „chłopka”, w ten sposób stara się zaliczyć wszystkie osiem pól. „Skucha” to wrzucenie kamyka w nieodpowiednie pole lub na jakąkolwiek z linii „chłopka”, to nieutrzymanie się na jednej nodze lub naskoczenie na linie oddzielające poszczególne pola.